fredag 14. desember 2012

litt ro



Vi søker ro i adventstida. Det er så mye som skal skje. Vi virvles rundt. Vi har drømmer og ønsker og vil så mye - og noen ganger vil vi bare ha litt ro.

Og så kommer feber og omgangssyke og streikende vaskemaskiner og snur på de planene og kabalene vi allerede har lagt for å komme oss gjennom dagene. Men det går det også.

Og så blir det ro. Med to pjuske små på sofaen med dyner og tepper - en lydbok - lys vi tenner - gløgg til den ene og varm melk med honning til den andre - et hus vi fortsatt sikkert burde både rydde og vaske - juleverksted i hver en krok - en friskmeldt vaskemaskin som skal få stå på det neste døgnet 
- så blir det ro for nå er det bare her vi er, nå er det bare dette vi rekker.

 Pust ut - pust inn - fyr opp i ovnen - stell med de små - det er ro nå...

3 kommentarer:

  1. Sykdom passer sjelden inn, og i hvert fall ikke nå...Men, som du skriver, det er bare å puste, ta det med ro, og så blir det som det blir. God bedring:)

    SvarSlett
  2. Du er så god på å ordlegge deg, skriver så fint. Vi har hatt mye sykdom siste ukene og nå er vi litt lei. Men som du sier, vi får ikke gjort noe med det og vi må bare endre planer og være hjemme og stresse ned. Her er det ingen høye krav, men det er klart at det er litt en skulle ha ordna likevel. God bedring til dere og kos dere så godt dere kan. Ellen

    SvarSlett
  3. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)