tirsdag 20. november 2012

nær og her


Et stort samarbeidsprosjekt går mot slutten. En deltidstilling har vokst til jobbing til alle døgnets tider. Jeg er sliten - men ser at vi får det i land. Noen dager til fristen. Vi greier dette.

I dag har jeg fått klemt inn en hjemmearbeidsdag. Mailene og telefonene fram og tilbake mellom kroken min ved skatollet i stua og de som sitter på kontoret nede i byen - de er hyppige. Det hadde sånn sett sikkert vært mer effektivt rent jobbmessig at jeg satt på kontoret.

Men jeg har mer jeg skal få til - og jeg skal henge sammen selv, nå som jeg er sliten og slites mellom mange behov og forpliktelser rundt meg. Det er godt for en skrivedamemamma å få klemt inn disse dagene med jobbing i tøfler og med tekoppen i bokhylla, med vissheten om at jeg er i huset når våte og skravlete unger kommer fra skolen, med tryggheten på at i ettermiddag trenge jeg ikke løpe og rekke handling og henting eller legge noen kabaler i siste liten - for jeg er jo her allerede, fyrer i ovnen, har brøddeig på tur og papirer overalt og pc-en i sving.  Jeg vet at jeg kommer til å sitte seint i kveld også - men nær og her. Jeg jobber ikke raskere - men jeg får til mer til sammen i livet mitt. Og jeg bevarer litt mer av vett og tålmodighet i en innspurtstid - litt mer.

3 kommentarer:

  1. Lykke til med jobbinnspurten! Vit at du gjennom bloggen inspirerer og gir meg (og sikkert mange andre) ting å tenke på, ting som får meg til å stoppe opp litt, temaer som gjør at jeg kan gjøre mer tids-bevisste valg i hverdagen. Fokus på det gode, det ekte og det verdifulle. Også for meg betyr det barna, og tid "til å være til".
    E

    SvarSlett
  2. Lykke til med innspurten, håper du blir oftere å se her inne når prosjektet er sluttført -savner innleggene dine :) God helg i heimen!

    SvarSlett
  3. Takk til dere to!! Det var gode kommentarer å få på en blogg som står ganske stille om dagen. I' ll be back!

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)