mandag 5. september 2011

sylteagurker, de beste til nå


Noen spurte meg om oppskrift - jeg tenker vel denne varianten er den beste til nå.

Til laken: Èn del vann, èn del sukker, èn del 7 % eddik, passe mengde sennepsfrø. Kok opp.

(Jeg høster jo bare en 4-5 agurker i slengen fra agurk-krukka mi, så for meg passet det med 1 dl av hver ingrediens og en liten håndfull med frø.)

Skrubb sylteagurkene med grønnsaksbørste og skjær i skiver. La skivene koke i laken i noen minutter og øs så agurkene over i et rent glass. La laken koke videre en stund til, slik at den koker inn litt. Hell over agurkene i glasset. Avkjøl. Sett på lokk og oppbevar i kjøleskapet...

1 kommentar:

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)