mandag 30. mai 2011

hva skal det være til...?


- alt dette som vokser, alt dette solskinnet og den blå himmelen og de lange dagene og lyse nettene - alt dette jeg har ventet og lengtet sånn etter!

Det er en stor glede å være midt i det - soltørket tøy, kaffe på trappa, jord under neglene, barn som husker og synger og sykler med strålende fregnefjes....

Men hva skal det bli - "bare" enda en vår, enda en livlig og sommerlig sommer - og så.... - hva skal det bli alt dette som en lengter etter, hva skal en bruke all denne gleden og sola og energien til? Til å overleve en ny vinter?

Altfor dystre tanker på slik en dag. Våren og livet er vel bare der for å leves her og nå....kanskje...

2 kommentarer:

  1. ...kanskje vi skal lage fine minner, og legge dem i skuffen,og ta dem frem en dag det er for mørkt. For kaldt..Skuffen for fine minner skal aldri undervurderes ;-)

    SvarSlett
  2. Ja, Bente, det er vel slik jeg selv tenker også - særlig etter en fin og lang og deilig sommer (som i fjor, da var det slik). Da tenker jeg at jeg skal lagre og minnes og leve på solskinnstimene mens jeg lengter en vinterrunde til....
    Men nå er vi i forkant av alt dette - da undres jeg plutselig...

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)