søndag 24. april 2011

rar og deilig påske


Det er nå en litt rar og deilig påske, dette her. Med en underveismamma som drar med seg bøker og avhandling på tur til skog og sjø, og sitter hver kveld over pc-en... Men påskeharen har vært her med rikholdige ladninger i går, de grønne kvistene fra hagen har stått vakkert egg-pyntet siden palmehelga, det er lange gode frokoster og lekre påskemiddager. Vi er ute nesten hele tida - så det store bordet i stua har fått være boklager for mammaen, legolager for gutta, og plass til å presse vårblomster for frihetsjenta (påskehøytidsstemt pressing med to barnebibler på toppen av avisene..!).
Vi steller i hagen, bygger ola-bil, sparker fotball og har gode utflukter og koser oss. Og kveldene er preget av at våren og solskinnet og utelivet er sååå enormt og stort og rikt og krevende at tre små er svært slitne og bare lengter etter puta og pysjen. Og så steller underveismannen huset mens husfruen skrur på pc-en igjen og grubler i kveldslys og stearinlys.

Og jeg tenker igjen hvor heldig jeg er som får ha dette mylderet i livet mitt.


3 kommentarer:

  1. Høres flott ut! Dette været gjør jo påska helt topp!

    SvarSlett
  2. Jeg har sånn trua på mylder, jeg. Noen kaller det stress, det at det skjer mange ting. Jeg klarer ikke å se det sånn. At det skjer mange ting betyr at vi lever og utfolder oss, og det er klart: Når vi er 5 i familien (snart 6) må vi ta høyde for ulike aktiviteter.

    Og så er det så deilig å myldre sammen!

    SvarSlett
  3. Påskemylder høres vidunderlig!Nå er ferien nesten slutt,men de fine minnene har vi til å ta frem..om mylder og sol og påskeegg..

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)