søndag 2. januar 2011

snekkergave!

Se! Hva mine tre småtroll fikk til jul fra snekker-Morfar. Verdens største og fineste presang. Et fantastisk flott dokkehus (eventuelt eventyrhus, garasje osv) - stort og bredt nok til at minst tre små kan stikke hodene sammen og leke der når det ønskes. Legg merke til det lure taket - legg merke til de fine vinduene (de har faktisk også gardinstenger, så her kan det sys og ordnes når det blir ønske om det), legg merke til at det er "ordentlige" trapper mellom etasjene!

Ønsket og mål kom fra meg. Jeg kjenner mine barn og min far. Og snekkeren var glad for oppgaven og ble inspirert til å lage en borg til de andre barnebarna.

Noe å ønske seg neste år?


4 kommentarer:

  1. Så heldige barn du har! Kjempefin gave! Fikk nesten lyst på sjøl.....blir visst ikke voksen jeg. ;)
    Nå har dattera mi dukkehus fra før da, men er noe spesielt når det er håndlagd, og kjekt at det er såpass stort at flere kan leke sammen.

    SvarSlett
  2. FANTASTISK dukkehus! Så heldige barna er som har en så snekkerglad morfar som kan lage noe så fint, og en mor som setter det hele i gang. Jeg er opptatt av dukkehus, både for barn og for voksne - ja for det finnes dukkehus for voksne også. Jeg har faktisk en liten samling med dukehusmøbler som ikke skal lekes med, derfor står de heller ikke fremme. Ikke enda. Datteren er for liten.

    Datteren har fått sitt eget dukkehus. Jeg var så heldig å gjøre et loppekupp. Det er i tre og for de som ikke har noen snekkerglade i familien kan dette dukkehuset være et alternativ til hjemmelaget. Det finnes også en hyggelig familie av tre som kanskje skulle passe inn i underveis-huset.

    Se mer om det her: http://mammaogmer.no/2010/04/16/loppemani-til-helgen/

    SvarSlett
  3. Dokkehus er fint. Her har vi også mitt gamle - lagd av samme snekker (min far) ca 1975. Jeg "pusset det opp" (malte lyseblått og hvitt, mot det gamle låverøde og brune...) da de to eldste var to og tre. Men i mange år nå har det stått på veslejentas rom, okkupert av den mest interiørorienterte av de tre barna og til enhver tid pyntet og klart - og ikke "lekbart" for andre barn. Så derfor et ønske om et felles hus til et felles rom - i stua.

    SvarSlett
  4. Fantastisk gave!!!! Slår IKEA-dukkehuset vårt ned i støvlene, i alle fall!

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)