mandag 24. januar 2011

gode mandager


Det er godt å stå opp til en ny dag og en ny uke. Det er hverdag og regelmessighet. Det er ting å gjøre og vi får gjort det.
Lillebror er hjemme og hjelper mamma, mandager er gode hjemmedager for ham - godt å tøye helga litt og godt å være alenebarn noen timer mens de store er på skolen etter en intens alle-sammen-helg. Og godt for mamma at ikke alle drar avgårde. (Og jeg får gjort så mye mer av alt mitt med en fireåring hjemme og en hel dag til disposisjon - enn når sekker skal pakkes og alt skal rekkes og dagen skal deles opp av henting og følging og alle barnehageritualene i tillegg. Vi er heldige - vi kan velge. Andre dager trekker kompisene og full fart i barnehagen mer.)

Vi baker brød og vasker kjøleskap og rydder i boden, tegner, spiller et spill og legger opp til en ny sokk til pappaen - og fyller ut skjemaer og skriver på en utredning og hører på Emil-lydbok og P2 samtidig - og drikker kaffe og spiser eplebiter og går på sokkelesten.

Sola skinner - vårlys i januar. En god mandag.

4 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin mandag!

    SvarSlett
  2. Jeg liker også mandager! Gjorde aldri det før, men nå, som jeg er godt i gang med skrivingen, så betyr det at jeg får komme tilbake til skrivingen.

    Høres ut som du og Lillebror hadde en herlig mandag! Godt at dere har muligheten til å ha slike dager sammen. Ønsker dere en fin uke videre!

    SvarSlett
  3. Takk til dere alle - og fortsatt gode dager utover i uka!

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)