torsdag 2. desember 2010

takknemlighetskalender



En takknemlighetskalender er en god idè.

Hver dag spørre seg: Hva er du takknemlig for i dag?

Det er jo så mye.

Mest av alt er jeg takknemlig for den vesle flokken min, de tre små, sprudlende, krevende, livlige, forskjellige krabatene som deler dagene sine med meg - og som nå har krøpet under dyna - og for pappaen deres, kjæresten min, som i over ti år har valgt å leve dette livet sammen med meg. Jeg er så takknemlig for den tida vi har sammen, alt vi deler og opplever sammen. Den gode samtalen rundt middagsbordet - når alle har vært sin tur ute i verden og bringer tilbake beretninger om dette. Den gode pusletida når vi alle har store og små prosjekter og går om hverandre og koser oss konsentrert i våre oppgaver. De gode opplevelsene når vi legger ut på utflukter - og den gode følelsen når vi igjen samles rundt bordet hjemme. Og når en liten en kryper inntil meg under dyna mi om natta og hvisker - "...min mamma" - halvt i søvne...

Og så er jeg takknemlig for at vedstabelen er stor og ullvaskemiddel fra helsekosten igjen er i hus (her går det en ullvask om dagen, vi er omfavnet av tykk og tynn ull mer og mindre døgnet rundt hele gjengen.)

Og jeg er takknemlig for den tryggheten det er å ha et varmt og godt hjem, med lys i vinduene, nok mat, varme senger - og nok av garn og tegnesaker og bøker og annet for et godt liv.

Hva med deg?

(Bildet: Dette gamle julekortet fant snekkerne inne i den gamle husveggen under ombygging og tilbygging i fjor. Det har fått sin plass blant juledekorasjonene - en engel som bringer jul til et hus....)

4 kommentarer:

  1. Vi har en VERDENS STØRSTE klem kalender ;-) Hver dag sender vi eller gir en hilsen til noe eller noen vi er glad i.

    Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    Ønsker deg en fin-fin kveld!

    Hilsen Carina

    SvarSlett
  2. Akkurat i dag er jeg takknemlig for at sjuåringen har gode venner. Hun hadde med seg en søt klassevenninne hjem og de lekte så fint sammen hele ettermiddagen. ☺

    SvarSlett
  3. De siste dagene har jeg rett og slett vært takknemlig for at de søte små vokser opp med et hjem hvor både mor og far bor, og at det er planen og ønsket å fortsette med denne varianten av familieliv.

    SvarSlett
  4. Takk for tankene fra dere. Venner og familie og noen å sende klemmer til er jo virkelig noe å være sterkt takknemlig for!

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)