onsdag 10. november 2010

vinteren er lengst




Det er kaldt. Det fyker snøfiller i lufta. Ungene ser ut som månemenn der de stabber avgårde. Jeg har sjal etter sjal rundt hals og skuldre. Det er min tur til å hoste denne uka. Tenker positivt. Tenner lys. Alltid lys. Alltid fyr i ovnen. Varmt drikke til alle når vi kommer inn.

"Etter våren kommer sommer'n - og så kommer høsten!" forkynner minstemann. - "Og nå da, hva er det nå, synes du?" "Nå er det VINTER! Og den vinner, den er lengst!" hoier han frydefullt.

Jeg vet alt han gleder seg til. Ski. Akebrett. Snømann. Snøballer. Snøhule!!
Og brøytebilene og -traktorene når de brummer seg store og spennende gjennom den vesle skomaker-gata vår.


Og mamma fryser og skal holde ut. Enda skal det bli mørkere og kaldere. Og jeg skal glede meg til våren....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)