mandag 15. november 2010

mandagsblues eller mandagsmuligheter





Grip dagen!
Nok en dag. En ny uke.
Nye muligheter. Mange plikter. Mange rammer som begrenser.
Mange muligheter for den som kan se.
Se det store i det små. Anerkjenne de små skrittene.
Utnytte begrensningenes muligheter.
Drømme og leve.

Ha en god mandag!





(Bildene er ikke fra i dag, i dag er det tungt snø-slapsevær her, - men de er fra i høst - av en klematis som insisterte på å blomstre igjen - i oktober - av en liten bekk som ble til en brusende elv - og av en rose som ble gitt som anerkjennelse for noe jeg har gjort....
Pågangsmot, styrke og anerkjennelse. Bra å ta med seg i dag!)

2 kommentarer:

  1. Mandagsmuligheter! Dagene går så fort,nå sover vesla og jeg venter straks en skolegutt hjem. Så går ettermiddagen til lekser, aktiviteter og lesing, og vips er det tirsdag!
    Ha en fin dag, og ei fin uke!

    SvarSlett
  2. Ja - det er jo nettopp det, dagene går så fort, så skal en koste et gulv og henge opp en vask og rekke apoteket - og vips så var det skoleunger hjem igjen og hente i barnehagen - og som du sier, slik går nu dagan... På de derre små knappe minuttene innimellom skrev jeg for noen måneder siden en hel doktoravhandling!Hvordan klarte jeg det, tenker jeg nå?
    Hjemmelivet er i stor grad tilstedeværelse, sakte tilstedeværelse for andre, med de andre (og dermed selvfølgelig også for min egen del, jeg vil jo dele tida med denne gjengen min!) Det er mange rammer og begrensninger - og det er jo godt, for det er jo livet, det substansielle livet!

    Men jeg må også prøve å gripe de mulighetene som er innimellom, - tenker jeg! Gjøre noe nytt. Noe jeg vil. Noe mer enn å koste gulvet....

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)