onsdag 25. august 2010

midt i mellom....

Kveldsmat. Høytlesning. Lys på bordet. Lillebror på fanget. Kveldssurr og skravling.
- Hva synes dere - er det sommer eller høst nå?
- Midt i mellom, mener ungene...
Det var jo nettopp - nettopp hadde vi badetur, nå på søndag - i solskinnet.
Lillebror insisterer fortsatt på å løpe barbeint. Men vil ha vanter om morgenen. Det mørkner om kvelden. Men lysner i alt det grønne - det blir gult og skinnende og høstvakkert. Og innimellom regndagene får vi de klare klare sterkt blå høstsolskinnsdagene.
Vi setter bokbind på bøker. Vi smører 5-6 matpakker hver kveld. Eplene modnes. Jeg må finne fram ulltøyet.

Og Mamma er alene noen timer midt på dagen. Fullfører "den store boka". Det er stort. Jeg er nervøs, selv om det er lettvinte småting som skal gjøres nå på slutten.
Og så vet jeg ikke helt hva som kommer etterpå, hvem jeg er etterpå, hva jeg vil etterpå. Og det er snart. Og ukjent og spennende. Dette er en høst med forventninger...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)