tirsdag 17. august 2010

klump på hodet




Samtale på sengekanten med veldig trøtt fireåring:

- Jeg har en klump bak på hodet, mamma. Har alle det?
- Det er et myggstikk...
(Pause, klø, klø, klø)
- Jeg har et myggstikk bak på hodet. Er det der for alltid? (klø,klø,klø)
- Neida, det blir snart borte. En annen dag. Du kan sove nå.
- Men det er der fortsatt.
- En annen dag, vennen min. Det er akkurat som med sår. Du har et sår, og så blir det borte en annen dag. Kroppen reparerer seg selv.

- Gjør den det?! Da synes jeg at kroppen er flink!

(Bildet; Pink the Fairy, bunndekkerrose)

2 kommentarer:

  1. Hihihiii, fine sengekant-samtalen! :)

    SvarSlett
  2. Ja. Leggestunder er kosestunder. Godt å få en god samtale med hver av dem. Ofte blir det veldig viktige ting som kommer fram da - når det bare er meg og en liten en. Jeg er veldig heldig.

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)