mandag 19. juli 2010

sommerplakat




Her er en lage-idè for oss sommerfikserte som vil at sommeren skal være så inderlig stor og vakker og et minne som varer - og som også er ivrige på å slå dette fast for de små. Slik er jeg - jeg vil at de skal kjenne at dette er jo SOMMEREN!

nuvel...

Det vi har brukt litt av regnværsettermiddagen i dag til er å lage en vakker sommer-plakat til hvert barn. To ark farget scrap-book-kartong under hverandre, dekorpapir som rammer rundt og over skjøten. Yndlingsfarger til hvert barn (grønt til veslejenta, rosa til lillebror, turkis til storebror). En plakat til hvert barn, med plass til å sette opp bilder fra sommeren 2010. Så har vi printet ut en del vakre bilder fra sommeren så langt og limt opp
- og alle er glade og har historier å fortelle om minner allerede, "- der sitter jeg i skogen og spikker; der klatrer jeg på kanonene på Hovedøya; der sylter jeg og mamma jordbær; der prøvde jeg å fange fisker med håven min, men så ble det ingen..." Og det er sol og smil og minner. Og plakatene skal fylles opp og henge så lenge beboeren av rommet vil, kanskje til neste sommer - og så lager vi en ny.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)