søndag 4. juli 2010

kveldsbad

I skogsvannet vårt, der vi bader nesten hver dag, der bor disse endene. De er veldig hyggelige og kommer "kjørende" som lillebror sier, så fort vi kommer.
Og vi kommer og kommer. Og bader og bader. Storebror og mamma og pappa svømmer og svømmer, de to minste plasker og øve-svømmer alt de kan.

Og i kveld hadde vi kveldsbad og kveldsmat ved vannet - deilig solvarmet vann, og så ble det sååå kaldt da vi kom på land, men så deilig!
Så pakket vi alle ungene under fleeceteppet på en siste solflekk mellom furutrærne, holdt rundt hverandre og spiste brødskiver og leste Hobbiten. Nå er det helt på slutten, det er så spennende! Sommeropplevelse, sommerminne...

Og så for å ikke idyllisere alt for mye, så kan jeg jo legge til at gutta kranglet hele veien på den 3 minutters kjøreturen hjem - lillebror mener i all sin påståelighet at det heter "Skeitbåvvv" - mens storebror med sine fire års forsprang, holder på "Skateboard".

Må det krangles om alt? Må man krangle selv om man har rett??


2 kommentarer:

  1. Så koselig, og takk for hyggelige kommentarer på bloggen min :)

    Når søsken krangler lærer de også hvordan de skal bli enig, eller å bli enig om å være uenig ;)

    Jeg har forresten lagt en utfordring til deg i bloggen min.

    SvarSlett
  2. Ja - krangling og livet med hverandre må jo leves og oppleves. Prøver å la dem finne ut av ting selv, men så er det jo det med ulike utgangspunkt etter alder og erfaring, da trengs litt hjelp i blant. Og krangling blant fastspente barn i bil er en utfordring for hele familien, selv på korte turer. jaja - bra vi har en gjeng, sier jeg - sånn er livet med mange rundt seg og godt er det! Takk for vanskelig utfordring - nå må jeg tenke litt!!!

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)