tirsdag 29. juni 2010

lengsel er en del av livet

Uten lengsel og savn, ingen lykke og opplevelse.
I går skrev jeg om mitt nære forhold til årstidenes skiftninger. Og tross alle de krefter jeg bruker på å komme meg gjennom en norsk vinters mørke, kulde og snømengder
- så hører det jo med.
Jeg ville jo ikke hatt min store intense nære glede over at det lysner og grønnes og varmes opp igjen, uten all min frost og lengsel gjennom vinteren.
Slik er det - lengte og treffes - ønske og kanskje få - savne og gjenforenes.
Livet og året er bygd av kontraster.
Slik er livet virkelig og levende.

Ha en god sommerdag!



1 kommentar:

  1. Ja. Presis. Kontrastene er det som gjør at vi kan sette ordentlig pris på de ulike tidene. Det er ekstra godt med vår etter vinter! Og noen ganger kan det være godt med høst etter en lang og het sommer, til og med :) Skjønt, som oftest er det sommeren som er den frieste tiden og dermed den letteste å like .. men alle årstider har sin sjarme.

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)